IKEA Retail Sp. z o.o. zakończyła proces przetargowy, którego celem było wyłonienie wiodącej agencji reklamowej dla marki w Polsce na najbliższe trzy lata. Zwycięską agencją jest JWT Warsaw, która współpracowała już z IKEA, w tym w ubiegłym roku na zasadach projektowych. Zakończenie procedury przetargowej zamyka proces zmian w zakresie współpracy IKEA z partnerami z obszaru reklamy i mediów.
Procedura przetargowa rozpoczęła się w lipcu 2012 roku i wzięły w niej udział cztery agencje: Brasil, Euro RSCG, GREY Group oraz JWT Warsaw. Przetarg został przygotowany zgodnie z zasadami dobrych praktyk rekomendowanych przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Każda z agencji biorących w nim udział otrzymała wynagrodzenie za wykonaną pracę.„Bardzo cieszymy się, że proces przetargowy przebiegł sprawnie i udało nam się osiągnąć wszystkie założone cele. Wierzymy, że wybraliśmy najlepszego dla nas partnera, i że spełni on wysokie oczekiwania, jakie wobec niego mamy. W końcowym etapie wybieraliśmy spośród dwóch agencji: JWT i GREY” – powiedział Bartłomiej Dyliński, manager IKEA ds. komunikacji zewnętrznej.
„Po zakończeniu przetargu na agencję reklamową i konsolidacji budżetu mediowego będzie nam łatwiej wspólnie pracować nad realizowanymi projektami. Planujemy wprowadzić bardziej efektywne metody pracy z naszymi partnerami, np. przy nowym projekcie będziemy organizować jeden briefing dla wszystkich firm z obszaru reklamy i mediów, z którymi współpracujemy. Chcemy też, aby nasi partnerzy kontaktowali się ze sobą bezpośrednio” – powiedział Grzegorz Boruc, dyrektor marketingu IKEA.
W zakresie działań reklamowych i public relations IKEA Retail pracuje obecnie z: K2 Internet w obszarze kreacji i strategii Digital, agencją MEC – w zakresie obsługi mediów off-line i on-line, agencją Kalicinscy.com w obszarze social media, Questia Communications Management Consultants w zakresie PR korporacyjnego i produktowego oraz z JWT Warsaw jako wiodącą agencją reklamową po wygranym przetargu. MEC zajmuje się obsługą budżetu on-line od sierpnia 2012 roku. Wcześniej zadania te realizowała dla IKEA agencja ACR.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2011 odwiedziło ponad 18 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
Link do strony artykułu: https://wm4.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/ikea-retail-wybrala-agencje-reklamowa-na-trzy-lata